Emosi

Standard

Pagi tadi macam semalam jugak, lepas solat subuh terus prepare breakfast. Menu hari ni nasi goreng.  Lepas my husband keluar pergi kerja, saya tengok TV jap. Minggu ni setiap hari tengok channel AlJazeera. Kisah flash flood dan mudslide kat Brazil menarik perhatian saya. Saya terfikir, murahnya nyawa manusia sekarang. Hari-hari ade berita pasal kematian beramai-ramai di seluruh dunia. *emo*😦

Lepas tu saya online FB, saya terbaca status ni:

U raised, taught and loving me endlessly with your own ways. U never gv up to face your pains n sufferings thru d years.. I can still feel the warmth of your loving kiss n remember your beautiful smile.. If givn a chance I would love to see u and hug u as long as I can, but only God will let met to n cherish the good times again.. Happy B’day Mommy! Miss u dearly.. ::AL-FATIHAH::

*emo*😦

Mas Haryanti (saya panggil Mak cik Yanti) ialah sepupu kepada arwah bapa saya. Arwah bapa agak rapat dengan family ni, especially dengan bapa Mak Cik Yanti (Atok) dan abang dan kakak Mak Cik Yanti ni. Arwah bapa namakan saya sama dengan nama kakak Mak Cik Yanti, Juwita Hariany (my name Dian Hariany)πŸ™‚

Mengantuk sangat, saya tertidur depan TV. Dalam tidur mimpi dah sampai Malaysia dan jumpa arwah bapa di rumah sapa ntah. Tiba-tiba terjaga sebab rasa sejuk sangat walaupun dah berstoking dan sweater. *emo*😦

Tibe-tibe saya teringat status Mak Cik Yanti semula. Teringat hari ni 13 January! Ya Allah, hari ni pun birthday arwah bapa saya jugak! *lebih emo*😦 Tak tertahan-tahan saya menangis semahunya.

Arwah bapa saya meninggal masa saya baru berumur 9 tahun. Tak pernah sekalipun sepanjang hayatnya saya dapat wish dia happy birthday. Saya tau birthday dia bila pun lepas dia dah meninggal. Sejujurnya, lama dah saya tak menangis pasal dia. Sebelum ni saya tak pernah nak kisahkan birthday dia ke, tarikh dia meninggal ke. Tapi setiap hari doa saya untuk dia tak pernah putus. Bagi saya nak appreciate orang yang dah meninggal tak sama macam kita appreciate orang yang masih hidup. Kene ingat tarikh-tarikh penting pasal dia. Orang meninggal kita tetap ingat dalam hati dan doa tanpa henti. Selama ni, itu lah yang saya buat.

Tak tahu la kenapa saya begitu emo hari ni pulak. Mungkin sebab umur dah semakin meningkat, mungkin jugak sebab saya rindukan family saya kat Malaysia, ataupun saya memang akan emo setiap kali bangun tidur siang atau mungkin sebab saya memang benar-benar rindukan arwah.

-Al Fatihah-

 

2 responses »

  1. tibe2 mcm emo juge bile baca entry ko.😦 al-fatihah utk arwah.. i have never experience losing loved ones just yet and i am so scared thinking of it.. take care dian.

Leave a Reply

