double date

Standard

Kami dah nak balik Malaysia very soon. Yeay! As i mentioned before, masa kami di Malaysia, Renie pulak balik, maybe for good. Sob..sob..sob.. Hilang sorang kawan kat sini. So, saya berhajat nak ajak Renie and her husband makan kat rumah kami. So, hari ni tadi la makan-makannye. Takde ape sangat pun. Makan tengahari je. Last week saya tanya Renie nak makan ape, dia kata nak asam pedas. Asam pedas tulang is my signature dish here. hehe.Asik masak tu je kan. Nak buat macamane, it’s my favorite!  Pastu ade ikan ape ntah, saya masak 3 rasa. Masak ikut resepi je. Nyaris-nyaris nak jadi 1 rasa je -pedas. Tapi nasib baik la dapat diselamatkan. Huhu! Then sayur pak choy ikan masin. Pastu saje la nak bagi dua orang Kuching ni rasa makan budu, saya hidang udang bakar and budu. Pandai diorang ni makan budu rupanya! Renie datang bawa puding milo. Yummmyy! Saya memang loser bab dessert ni. Try  buat agar-agar jagung dah dua kali fail. Nak buat cake lagi la ke laut kan. Cake batik pun gua kantoi! hehe.

Saya macam biasa la bile nak kene jadi host je mula la menggelabah. Masa diorang sampai saya kat dapur lagi. Tak siap-siap lagi. Bila tetamu dah sampai lagi la menggelabahkan. Nasib baik la tetamu sporting, tak kisah tunggu saya bersiap. Hehehe… nasib la kan.

 

hidangan

 

tetamu kami- Renie & Saifik

 

the menggelabah chef

 

makan-makan...tambah lagi, tambah lagi.

 

i hope i'll see her again.

Leave a Reply

