7 Amalan, MUDAH tapi BERAT

Standard

Seorang sahabat saya yang budiman telah berpesan kepada saya tentang 7 amalan yang dapat menjauhkan kita dari gangguan syaitan. 7 amalan tersebut ialah:

  1. Memperbanyakkan solat sunat
  2. Membaca Al- Quran
  3. Selawat ke atas Nabi
  4. Sedekah
  5. Zikir “Laailahaillallah”
  6. Istighfar
  7. Berdoa memohon pelindungan dari Allah dengan YAKIN

Kesemua amalan di atas perlu dilakukan dengan istiqamah setiap hari. Saya telah mencubanya. Hasilnya, Alhamdulillah tiada lagi perasaan ‘lain macam’ (u know what i mean) dan gangguan-gangguan mimpi yang pelik-pelik. Tapi biasala, kalau nak melakukan sesuatu yang baik tu memang ada macam-macam dugaan yang datang. Bagi diri saya dugaan yang paling besar ialah sifat MALAS. Bila penyakit capital M ni datang, perkara mudah pun jadi berat nak lakukan.

Sengaja saya share di sini, mudah-mudahan ramai yang akan mengamalkannya dan sahabat saya & saya akan mendapat pahala ilmu yang bermanfaat. Aminnn…

Salam Hari Jumaat!

Leave a Reply

