Tiba-tiba Rindu

Standard

Bosan tinggal seorang kat rumah. Internet pun kadang-kadang sampai satu tahap membosan kan jugak. Tengok-tengok gambar lama-lama kat FB tibe-tibe rasa rindu. Rindu kenangan berkursus selama 6 bulan dengan kawan-kawan. Ada banyak kisah suka duka yang dilalui. sesetengahnya meninggalkan kesan hingga ke hari ini. Apapun saya bersyukur sebab berpeluang menimba pengalaman begini. Detik-detik itu memanglah dirindui, tapi nak melaluinya sekali lagi, tidak le…jalan yang sukar pasti akan berakhir, jalan ini hanya dilalui sekali.

 

best friend masa kursus DPA. Kenal masa kursus, terus ngam sampai sekarang.

 

with Aini & Ain. Muka masing-masing legam & kelabu kena sunburn. Tapi aku tetap tak sedar diri nak pakai baju kaler oren. hehe.

 

 

with Aini & Syima masa Mess Night, at Sheraton Hotel, Subang.

 

Sempat belajar main kompang. Daripada kecik minat nak belajar tapi tak pernah tercapai. DPA telah merealisasikan impianku. Hehe.

 

ade ke anggota bomba perempuan yang gedik macam kami nih? =)

 

dimana-mana, pada bila-bila masa sentiasa sempat bergambar.

 

Ahli-ahli Bomba yang kecundang. Penat wohhhh....

 

Baju korporat, dipakai setiap Isnin. Tudung paling susah nak pakai. Licin & lebar.

 

Semua happy sebab Program Road Survival berjaya dilaksanakan setelah menghadapi pelbagai rintangan =)

 

team netball Sidang D 2/2008

 

Modul luar paling best: OBS, Lumut, Perak.

 

Sebelum berkayak, wajib posing dulu.

 

Polis selama seminggu. Syok jugak!

 

Modul Penempatan Kampung di Kedah. Bersama mak angkat & adik-adik angkat. Ade cerita sedih masa ni, rumah keluarga angkat dipecah masuk, handbag saya hilang kene curi!😥

 

Geng satu daerah- Daerah Padang Terap. Makan kat gerai mak angkat Azie.

 

PULADA. Sebelum Inokulasi Perang. Masih boleh tersenyum lagi. Gambar selepas jangan tanya, saya menangis! Modul tentera saya tak bersama sidang D 2/2008 tetapi bersama Sidang C 1/2009 sebab masa pergi dengan sidang D saya injured, terseliuh buku lali pada hari ke 2. Kene hantar balik INTAN.

 

Modul tentera seminggu. Seminggu yang paling panjang dalam hidup saya. Gambar dalam trak tentera bersama kawan-kawan baru.

 

Saya tak banyak gambar masa DPA sebab saya takde camera sendiri. Semua gambar ni dari camera kawan-kawan. Diorang tag kat FB. Siapa ada gamabar dengan saya berbaju batik DPA boleh tolong tag tak?

Masa DPA saya tak sabar nak cepat-cepat habis. DPA habis 30 April 2009. Ngam-ngam sebulan sebelum saya:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kahwin!!! Nasib baik sempat putih semula muka masa bersanding. Kalau tak, kelabu la muka dalam album kahwin. hehehe.

4 responses »

    • rindu kenangan manis dengan kawan-kawan masa DPA. Kalau suruh ulang memang taknak la! hehe…DPA skg dah lain kan?diorang takde modul polis, bomba, tentera & OBS. Semua tu digantikan dengan wataniah je.

  1. aku tak brapa rindu dpa aku…but waktu gi jepang ari tu reminds me of the same atmosphere cam kat dpa which almost equivalent to varsity years which also leaves an impact…and tetiba aku rindu time gi jepang walaupun hanya 27 hari…coz i made such great buddies…

    • Mal, kalo aku pun dpt pg jepang mcm hang akan teringat2 smpai skg.kalo boleh nak pg lagi. pg sana xpyh fikir kerja. dah tu dpt shopping hari2.mmg syok, wohhh!

Leave a Reply

