Wanita Terhebat

Standard

wanita terhebat dalam hati saya- MAK.

 

Ape tak hebatnye, membesarkan 5 orang anak perempuan berseorangan lepas suami tercintanya meninggal dunia 21 tahun yang lalu. Orang kata menjaga seorang anak perempuan cabarannya sama macam jaga lembu sekandang. Kalau 5, lima kandang lah! huhu…tapi anak perempuan lagi susah kot…at least lembu takde perangai. Anak-anak perempuan, seorang je ade macam-macam perangai!

Hari ni 31/12/2011 hari lahir mak yang ke 60. Selamat hari lahir,mak. Orang doakan mak panjang umur, murah rezeki, terus diberkati Allah. Walaupun sejak orang kawen, sekali pun mak tak pernah tanya, “bile nak mengandung?”, “bile nak bagi mak cucu?” tapi orang faham dalam hati mak, mak teringin nak tengok orang ade anak, nak ade cucu ramai-ramai. Orang tau setiap hari sekali pun mak tak pernah lupa berdoa- Ya Allah kurniakanlah anak sulong ku yang cantik dah 2 tahun lebih kahwin itu anak! Jangan risau mak, itu azam kami tiap-tiap tahun..hehe…dan untuk tahun 2012 mengandung adalah keutamaan paling utama. Terpaling atas, number one! Mengatasi kemahuan menambah koleksi handbag…ahaks! Maka, mak mesti terus berdoa dan berdoa.

Happy birthday, mak! Sayaaaannggggg sangat kat mak!

4 responses »

  1. :”( sdih ah…ko buat aku tiba2 nak nangis rindu kt mak aku walaupunn skype selalu. mak aku pon december lady too, 2nd dec.
    (fine, org x tanya pun….huahuahuaaa)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s