Kepulangan yang dinanti.

Standard

Assalamualaikum.

Nampak je susuk tubuh saya dan suami, pak mertua saya dah mencebik-cebik kesedihan. Kami lagi sedih, bulan lepas semasa kami tinggalkan dia, dia sihat, segar bugar. Sekarang dia terlantar tak boleh bercakap sebab angin ahmar.

Tak tahan nak layan kerenah public hospital, kami decide bawa dia ke KPJ Perdana Kota Baru. 4 hari di sana bil hospital mencecah hampir RM9k.

Sebab anak-anak akan lebih mudah untuk menguruskan dari KL dan doktor pun cadangkan elok dibawa ke KL sebab kemudahan lebih baik dan banyak. Hospital Serdang jadi pilihan. Tapi malangnya wad penuh. Terpaksa ke HKL. Saya dan suami tak larat nak ulang alik K.Pilah-KL, kami nak duduk je la mana-mana hotel yg dekat dengan HKL.

On the way ke airport bersama mak mertua dan adik ipar, suami dan kakak ipar naik ambulan yang disewa ke KL kami terima khabar sedih dr KP. Mak saya sakit lepas balik dari umrah. Turun flight ni saya perlu bergegas ke KP menguruskan mak pula.

Buat masa ni saya masih mampu menerima semua dugaan ni. Yang penting semua ade depan mata kita. Hadap dan harung saje. Harapan saya cuma satu, janganlah saya atau suami pula yang sakit. Kami perlu sihat untuk jaga orang sakit.

Hasbunallahawanikmalwakil. Tawakal kepada Allah.

4 responses »

  1. salam dian, tumpang sedih membaca cerita keluarga dian sakit. semoga mereka cepat-cepat sembuh dan dian diberi kekuatan dan kesihatan yang baik. pahala banyak tuh, jaga orang sakit🙂

Leave a Reply

